Categorii
Angajați Angajatori

Ce înseamnă conceptul de „Employee Engagement”?

Managerii confundă adesea engagement-ul / implicarea angajaților cu plăcerea sau fericirea acestora de a fi într-un meeting sau la un eveniment special al companiei. Vom explora în continuarea ce înseamnă, de fapt, să ai un engagement al angajaților cât mai bun.

Angajații tăi pot părea mulțumiți de locul lor de muncă, dar nu înseamnă neapărat că ei sunt implicați în adevăratul sens al cuvântului. Aceștia sunt angajații care vin la job, nu au nemulțumiri și bifează task-urile zilnice fără probleme. Însă, a-i face fericiți e ceva complet diferit de a-i face să fie implicați.

Dacă vei căuta definiția conceptului de employee engagement, vei găsi o mulțime de versiuni, ceea ce ar putea să te confuzeze puțin. 

Definiția conceptului de employee engagement

Employee engagement reprezintă angajamentul emoțional pe care angajatul îl are față de companie și obiectivele acesteia.


Kevin Kruse, Forbes.com

Cu alte cuvinte, employee engagement-ul este nivelul de implicare și entuziasm pe care un angajat le resimte față de jobul și rolul său în companie. Pentru acești angajați, job-ul nu este doar o sursă de venit, ci o pasiune foarte puternică, ce se reflectă 100% în rezultatele muncii lor și în performanță. 

Un angajat implicat este extrem de atașat de munca da, dar și de performanța în companie și are nevoie să simtă că efortul pe care îl depune face o diferență. Acest engagement este văzut ca o stare general interioară – fizic, mental și emoțional – care conduce la muncă, angajament și satisfacție pentru un angajat. 

Ia-ți un angajament. Implică-te. Excelează.

Un angajat dedicat va avea întotdeauna tendința să facă mai mult decât i se cere, fără a aștepta neapărat recunoașterea sau creditele pentru munca depusă. Sunt oameni foarte responsabili și asumați cu task-urile lor, dar în același timp, simt nevoia aprecierii din partea managerilor.  

Când un bun manager identifică un angajat foarte dedicat, trebuie să găsească modalități prin care să îi mențină interesul mereu activ. Compania trebuie să pună la punct feluri prin care își pot recompanesa angajații dedicați, altfel aceștia vor crede că eforturile lor nu sunt apreciate și că, de fapt, nimănui nu-i pasă. 

Echipa de management trebuie să aibă mereu în vedere că o rată de employee engagement mare duce la mai multă productivitate, o satisfacție mai mare a clienților și, cu siguranță, o creștere a vânzărilor, implicit profitului.  

Încrederea și comunicarea dintre angajat și manager sunt, de asemenea, importante pentru că arată angajatului cum munca sa a contribuit la performanța totală a companiei. Această conexiune dintre companie și angajați conduce la excelență.

Dedicat, foarte bun membru de echipă, un angajat implicat.

Un angajat dedicat nu este cel care crede că face oricum suficient pentru locul său de muncă și se plânge de diferite aspecte ale job-ului său. Este, în schimb, foarte prins și entuziast de job-ul său și va avea mereu intenții pozitive cu privire la compania în care se află.  .

Un membru de echipă bun lucrează bine cu colegii și se coordonează astfel încât să atingă obiectivele echipei. Cu cât un angajat este mai implicat, cu atât va depune mai mult efort. Totul funcționează la unison – compania prosperă, iar angajații se dezvoltă continuu. 

Când un angajat se dedică și managerul se dedică, atunci business-ul excelează.

În concluzie

Indiferent de cum vrei să îl numești, engagement-ul angajaților depinde de cât de bine îți înțelegi echipa și de cât de multe resurse oferi echipei tale. Primul pas este să identifici cât de implicați sunt echipele tale (sau nu), apoi să găsești metode prin care să dezvolți o cultură organizațională bazată pe acest aspect.

O companie care e atentă la angajații săi trebuie să știe ce anume îi motivează și să facă pași în această direcție. Rezultele sunt pe măsură! 

Mult succes!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *