Categorii
Angajatori

8 motive pentru care ar trebui să realizezi sondaje de opinie pentru angajați

Poate fi dificil să obții acordul companiei pentru realizarea unui sondaj de opinie pentru angajați. Aceasta pentru că întotdeauna există altceva care să fie mai important, care să merite mai multă atenție. Dar de ce ar trebui ca firmele să investească timp și bani pentru sondajele de opinie ale angajaților.

Pentru o organizație cea mai importantă componentă este forța de muncă. Oamenii sunt coloana vertebrală a oricărei organizații și nu mașinile sau clădirile. 

Și așa cum, de obicei, pui timp și bani deoparte pentru întreținerea și modernizarea echipamentelor pe care vrei să le folosești în companie, tot așa trebuie să aloci resurse pentru a afla ce vor, ce gândesc angajații tăi. Mai exact, informații despre natura locurilor de muncă și a locului de muncă, locul în cadrul organizației, direcția generală și cum văd performanța în companie.

Iată 8 motive pentru care ar trebui să realizezi în mod constant sondaje de opinie pentru angajații din compania pe care o conduci.

Afli opiniile angajaților

Sondajele de opinie oferă angajaților oportunitatea de a da feedback companiei. Este deci o ocazie excelentă de a da posibilitatea angajaților să aibă un cuvânt de spus atât în planificarea, cât și în executarea activităților companiei. 

Acest lucru este foarte important, pentru că angajații sunt singurii care sunt capabili să vadă atât punctele forte, cât și pe cele slabe ale structurilor și proceselor companiei. Văd tot ce se întâmplă dintr-un unghi pe care tu, ca manager sau antreprenor nu îl poți percepe. Motivul?  Ei cunosc cel mai bine procesul de lucru al organizației din fiecare zi, așa că doar angajații pot da informații utile, clare despre modul în care aceste operațiuni pot fi îmbunătățite.

Atmosferă plăcută la locul de muncă

Efectuarea sondajelor de opinie pentru angajați contribuie, de asemenea, la crearea și favorizarea unui mediu de lucru pozitiv în organizație. Iar interesul pentru ce se întâmplă în companie le dă impresia angajaților că managementul este atent la ceea ce spun ei și asta îi face să se simtă apreciați. Totodată simt că ceea ce fac va avea o miză reală pentru viitorul companiei. 

Afli angajamentul angajaților

Principalul motiv pentru care ar trebui efectuate sondajele de opinie pentru angajați este măsurarea angajamentului acestora. Așa că măsurarea percepțiilor angajaților cu privire la indicatorii cheie îți permite să îți dai seama dacă angajații sunt implicați sau dezinteresați de ce se întâmplă în companie. 

Pentru angajați contează salariul sau beneficiile, satisfacția de la locul de muncă, oportunitățile de avansare, calitatea conducerii, mediul de lucru, relațiile de la locul de muncă, comunicarea, responsabilitatea, recunoașterea politicilor companiei.

Consolidezi angajamentul angajaților

După ce ai măsurat cât de implicați sunt angajații poți pune în aplicare pașii reali pentru a consolidarea angajamentului. Datele colectate din sondajele de opinie ale angajaților te ajută să identifici care dintre factorii de mai sus trebuie să îi îmbunătățești și cum. 

De exemplu, dacă afli ce tipuri de beneficii apreciază angajații, mai mult, și ce și-ar dori să obțină, poți revizui pachetul de compensații în funcție de ce preferă angajații.

Înțelegerea atmosferei de la locul de muncă

Cu ajutorul sondajelor de opinie vei cunoaște sentimentele, opiniile și percepțiile angajaților despre atmosfera de la locul de muncă. Acest fapt este foarte important pentru companiile care trec printr-o fază de restructurare sau fuziune.Așa vei obține o perspectivă clară asupra modului în care angajații acceptă sau nu schimbările masive și dacă sunt dedicați viziunii companiei. 

Sondajele de opinie ale angajaților îți permit să afli prin feedback onest cum văd ei condițiile de muncă, așa vei reuși să ții cont de cererile lor, 

Îi ajuți să își îmbunătățească performanțele

Sondajele de opinie ale angajaților au scopul de a colecta feedback-ul despre un angajat din diferite structuri ale companiei. Așadar, vei obține o perspectivă de ansamblu asupra modului în care sunt percepuți colegii din organizație, dar și ce este de îmbunătățit.

Rezolvi problemele înainte de a escalada

Sondajele de opinie te ajută să iei pulsul organizației, așa încât problemele mici să poate fi tratate înainte de a se transforma în dezastre. De exemplu, este esențial să păstrezi angajații talentați, așa încât afacerea să aibă succes. 

Nemulțumirea angajațior poate duce la scăderea cifrei de afaceri și poate fi detectată printr-un sondaj de opinie al angajaților. Doar așa poți reuși să rezolvi problemele înainte de a te trezi cu un exod al angajaților. 

Mai există un tip de sondaje, pe care le puți folosi înainte ca un angajat să plece, așa înțelegi motivele demisiei și obții o perspectivă bună aspra mediului de lucru din organizația pe care o conduci. Având aceste informații vei ști ce schimbări de politici trebuie să faci pentru a preveni demisiile.

Benchmarketing

Sondajele de opinie te ajută să identifici problemele specifice companiei. Dar pot fi utilizate și pentru a afla feedback-ul angajaților cu privire la cât de bine primesc clienții un produs nou lansat. 

Concluzie

Efectuarea sondajelor de opinie pentru angajați te ajută să aduni feedback-ul care îți va fi util pentru îmbunătățirea proceselor de lucru, mediu de lucru și rezultatele. Dar trebuie să ții cont că este nevoie să păstrezi anonimatul acestor sondaje. Angajații trebuie să știe că le este respectată confidențialitatea pentru a da un feedback sincer si perspicace cu privire la problemele pe care altfel nu le-ar împărtăși. Așa reușești să obții date exacte și vei ști ce măsuri să iei în companie. 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *