Categorii
Angajatori

Cum să faci din feedback-ul pentru angajați un obicei?

Dacă vrei să crești performanța și productivitatea angajaților, trebuie să le oferi feedback. Totuși, feedback-ul este unul dintre cele mai ignorate aspect ale conducerii unei echipe de succes.

Angajații au nevoie de un salariu bun și de un echilibru între muncă și viața personală, pentru a crește, pentru a atinge performanța.

Cu toate acestea, atunci când șefii echipelor trebuie să urmărească productivitatea și performanță, uită ușor că echipa are nevoie și de confirmarea că se îndreaptă către direcția corectă. 

Angajații trec continuu de la o sarcină la alta, încercând să țină pasul cu o piață a muncii în continuă schimbare. În acest mediu, este normal ca personalul să își piardă motivația atunci când feedback-ul nu este disponibil tot timpul.

Potrivit studiilor, în jur de 82% dintre angajați susțin că este mai bine să oferi cuiva laude decât un cadou, o recompensă materială.

Cu toate acestea, 63% dintre membrii unei echipe simt de asemenea că nu primesc destulă îndrumare și apreciere pentru munca lor. 

Cel mai simplu mod de a depăși această problemă este ca managerii companiilor să facă astfel încât feedback-ul  să fie parte componentă a culturii organizației. Așa compania ajunge să obțină rezultate mai bune.

Transformă feedback-ului angajaților în obicei

Pentru manageri, care au programul încărcat cu nenumărate întâlniri și termene, probleme de rezolvat, introducerea unui program de feedback periodic, dar și interacțiunea cu angajații poate părea o provocare greu de atins. 

Tot ce trebuie să facă angajatorii este să-și transforme strategia de feedback într-un obicei constant. 

Iată câteva sfaturi importante cu care trebuie să începi.

Simplifică procedura prin care dai feedback

Atunci când ești nevoit să mai adaugi o sarcină în cadrul programului care deja este foarte încărcat, tendința este să faci ca proiectul să fie cât mai ușor și mai simplu posibil. 

De exemplu, în loc să termini ziua de muncă răspunzând la e-mailuri, mai bine te concentrezi pe corespondență în altă parte a zilei, și astfel mai bine închei ziua cu mesaje de mulțumire și de feedback pentru angajați.

La finalul fiecărei zile de muncă, fă o listă a angajaților cu care ai lucrat în ziua respectivă și gândește-te cum i-ai putea ajuta, astfel încât mâine să fie mai productivi. Dacă nu poți oferi zilnic acest tip de feedback, ar fi bine să începi să trimiteți mesaje obișnuite o dată pe săptămână. 

În curând, te vei obișnui cu această sarcină și o să îți vină natural să oferi angajaților îndrumarea pe care o merită. Vei descoperi că devine o parte integrantă a programului. 

Asigură-te că oferi feedback cât mai aprofundat și mai concret. 

Oferă feedback imediat 

Dacă ți se pare dificil să oferi feedback corect la finalul săptămânii, când ai avut timp să te gândești la foarte multe lucruri, atunci ar trebui să îți schimbi din nou programul. Cel mai bine ar fi să oferi feedback în timp real, imedit ce se termină un proiect important sau când se atinge o etapă semnificativă.

De fiecare dată când primești un mesaj în căsuța de e-mail, care te anunță că s-a terminat un proiect, ia-l drept un semn că e timpul să trimiteți feedback angajaților. 

Dacă aștepți până la următoare performanță sau până la finalul lunii pentru a transmite recunoașterea muncii angajatului sau feedback-ul pozitiv asta va însemna că îndrumarea venită din partea ta ar putea să nu mai fie la fel de semnificativă pentru angajat.

Indiferent cât de ocupat ai fi, este esențial să-ți iei din timpul din program, pentru a sărbătorii cu angajații tăi. 

Cu cât un angajat obține feedback în timp real, va învăța mai multe din acțiunile sale și se va îndrepta către direcția corectă. 

S-ar putea chiar să descoperi că poți oferi feedback în cunoștință de cauză și mai eficient. 

Cu toate acestea, ai grijă să nu acționezi pe baza impulsurilor în situațiile când nu toate merg conform planului. Dacă trebuie să oferi feedback negativ, cel mai bine ar fi să aștepți o întâlnie față în față, în loc să îndreptați greșelile unui angajat în fața colegilor săi. 

Ia-ți un timp de gândire pentru a stabili când este mai bine să transmiți un feedback în mod constructiv, astfel încât angajatul să poată face acele mișcări, să întreprindă acele acțiuni pentru creșterea și îmbunătățirea performanței. 

Oferă feedback activ 

Unul dintre cele mai simple modalități de a oferi feedback sau de a lăuda atunci când te grăbești este să dai click într-o aplicație care te ajută să comunici cu angajații sau pur și simplu le poți spune angajaților că au făcut o treabă bună.

Acest tip de sprijin este excelent, pentru că ajunge acolo unde trebuie, însă, la un moment dat, membrii echipei vor ajunge să se lovească de un perete, nu mai știu cum să perfecționeze și nici cum să crească, pentru că nu vor ști cum să își ducă performanță la nivelul următor. 

Dacă managerii vor oferi un feedback mai aprofundat, cu mai multe detalii, deci mai concret, pot ajunge să cultive comportamentele de care va beneficia pe viitor compania. Pentru că își vor învăța din timp angajații cum să facă față provocărilor.

De exemplu, gândește-te la ceea ce au făcut membrii echipei pe care o conduci pentru a obține rezultate excepționale în ultimul proiect pe care l-au terminat. De ce sau care dintre acțiunile lor au adus rezultate excelente?

Metoda C.O.I.N (*limba română: Context, Observare, Impact, Următorul pas) te va ajuta să-și structurezi feedbackul pentru angajaților: 

  • Context. Care a fost situația?
  • Observare: Ce comportamente ai observat?
  • Impact: Ce impact a avut comportamentul asupra rezultatelor?
  • Următorul pas: Ce să facă în continuare membrii echipei? 

Recompense și laudă

Dacă dorești ca angajații să continue să aibă rezultate excelente, atunci cel mai bun lucru de făcut este să-i lăudați pentru succesul lor.

Tuturor ne place feedback-ul pozitiv, mai ales atunci când vine vorba de laude, bonusuri și cadouri. Cu cât consolidezi pozitiv comportamentul echipei prin recompense cel mai probabil la următorul proiect asemănător vor lucra mai mult. 

Nu uitați! Recompensa nu trebuie să fie în bani! Poți face un sistem de punctaj în care să le oferi angajaților puncte sau felicitări de fiecare dată când fac ceva corect.

Când angajații au ajuns un anumit număr de puncte, ar putea să le schimbe cu un cadou financiar sau chiar cu zile libere, dar plătite de angajator. 

Toată această contabilizare a laudelor sau a recunoașterii pe care o oferă managerii le va permite angajaților să simtă că fiecare acțiune pe care o duc la bun sfârșit va face diferență față de membrii echipei.

Poți, chiar, să adaugi o notă de gaming acestui mixt format din laudă și recompense, le poți permite angajaților să-și urmărească performanță și să concureze pentru angajatul numărul 1 din companie. 

Măsurarea rezultatelor 

Feedback-ul pozitiv va face diferența în privința nivelurilor de productivitate ale angajaților. Dacă membrii personalului știu că vei recunoaște greutatea muncii depuse, dar și efortul suplimentar, vor fi dispuși să crească productivitatea de câte ori li cere. 

Această productivitate îi poate inspira și pe ceilalți angajați, iar, în ansamblu, echipa va deveni mai eficientă și mai concentrată.

Dacă ții o evidență a rezultatelor obținute de membrii echipei, după ce primesc cu regularitate feedback vei observa singur cât de mult este nevoie de îndrumare suplimentară.

Monitorizarea rezultatelor înseamnă, de asemenea, că știi ce forme de feedback sunt cele mai eficiente pentru echipa ta.

De exemplu, este mai probabil să răspundă la întâlniri individuale, e-mailuri sau mesaje rapide trimise prin chat?  Este posibil ca angajații să primească diferit feedback-ul? Oferi o varietate de opțiuni, astfel încât să mulțumiți angajații?

Feedback-ul periodic va îmbunătății rezultatele

Angajații cataloghează feedback-ul pozitiv ca fiind un beneficiu. Cu toate acestea, conducerea companiei trebuie să aibă răbdare pentru a vedea impactul pozitiv pe care îl aduce acest tip de obicei asupra afacerii și obiectivelor lor. 

Când oferi feedback periodic angajaților le dai îndrumarea de care au nevoie pentru a obține rezultatele necesare afacerii ta. 

Înseamnă că este probabil să obțină rezultate excelente și mai puțin probabil să comită greșeli. 

Potrivit studiilor, 40% dintre angajați sunt de părere că ar fi mai implicați la locul de muncă dacă le-ar fi recunoscută munca. 

Dacă ajuți membrii echipei să înțeleagă ce comportamente apreciază organizația pe care o conduci, însușirea acelor comportamnte va face echipa mai fericită, mai puternică, iar rezultatele vor fi și mai bune. 

Concluzie

Feedback-ul este valoros atât pentru angajați, cât și pentru lideri. Când oferi echipei îndrumări periodice sunt șanse mai mari să ajungi la rezultatele la care vrei să ajungă compania. 

În același timp, feedback-ul sub formă de laudă poate ajuta angajații să se simtă mai motivați la locul de muncă. Dacă nu ai adoptat până acum pentru cultura organizației feedback-ul periodic acum este momentul perfect pentru a începe să faci asta. 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *