Angajații fericiți sunt mai productivi, oferă un serviciu mai bun clienților și contribuie la creșterea profitabilității.
Fluctuație de personal.
Gartner, 2004
Productivitate.
Gallup, 2017
Ajungi liderul echipei din care oricine își dorește să facă parte
Sondajele de tip puls permit angajaților să își exprime rapid și frecvent opinia, ceea ce poate duce la creșterea sentimentului de valoare și apreciere. Acest lucru contribuie la îmbunătățirea moralului și la crearea unui mediu de lucru pozitiv.
Prin colectarea feedback-ului regulat, managerii pot identifica rapid problemele și preocupările angajaților. Acest lucru permite intervenții rapide și eficiente, prevenind agravarea problemelor.
Prin identificarea și abordarea problemelor angajaților într-un stadiu incipient, companiile pot reduce rata de plecare a personalului, economisind astfel costurile asociate cu recrutarea și formarea noilor angajați.
Feedback-ul regulat poate evidenția nevoile de formare și dezvoltare ale angajaților, permițând companiilor să ofere oportunități de dezvoltare profesională adecvate și personalizate.
Un mediu de lucru care valorifică feedback-ul angajaților încurajează inovația și creativitatea. Angajații se simt încurajați să contribuie cu idei noi și soluții creative, știind că opiniile lor contează.
Prin colectarea datelor frecvent, companiile pot lua decizii bazate pe informații concrete și actualizate. Acest lucru asigură o mai bună aliniere a strategiei organizaționale cu nevoile și așteptările angajaților.
Sondajul anual oferă o vedere de ansamblu detaliată asupra experiențelor și satisfacției angajaților pe o perioadă lungă, dar feedback-ul poate fi deja învechit când este analizat.
Când le ceri angajaților “să își împărtășească gândurile” prin completarea unui sondaj, există întrebări care (în mod justificat) le trec prin minte:
Scopul feedback-ului este atins doar dacă există și decizii care să rezolve problemele identificate. Angajații trebuie să vadă constant prin deciziile care sunt luate că vocea lor a fost ascultată, acest lucru crescând încrederea în a răspunde în continuare chestionarelor viitoare.
7 pași pentru a avea un sondaj puls de succes
Ar trebui să alegi între 4-10 întrebări ce acoperă un spectru larg de zone, cum ar fi: fericirea, motivarea, opinia despre management și volumul de muncă sau echilibrul între muncă și viața personală.
Dorești să reduci umirea sau panica pe care o vor avea angajații atunci când vor primi emailul nesolicitat cu un link către un sondaj puls de care nu au auzit niciodată. Trebuie așadar să îi pregătești, să îi anunți pe angajați despre sondaj, pentru a te asigura că vei avea o rată bună de răspuns.
De exemplu, a întreba la începutul săptămânii s-ar putea să nu fie o idee bună, dar nici să îl trimiți în weekend. Cele mai multe companii au decis să îl trimită spre finalul săptămânii, pentru a putea înțelege care a fost starea de spirit a angaților de-a lungul întregii săptămâni.
După finalizarea sondajului, fă un obicei din a examina în detaliu toate răspunsurile și căută zone comune de îngrijorare sau lucruri pozitive la care să reflectezi. Cel mai rău lucru pe care un manager îl poate face este să ignore rezultatele în întregime. În această situație, este mai bine să nu apelezi la un astfel de sondaj, decât să ceri angajaților să îl completeze și apoi să nu ții cont de opinia lor.
Multe organizații dau rezultatele sondajelor întregii echipe, în timp ce altele împărtășesc rapoartele doar cu managerii direcți sau cu echipa de conducere. Este important să facem cunoscute răspunsurile bune, dar și pe cele rele. Deși trebuie să avem în vedere că toate feedback-urile sunt pozitive în intenția lor.
Este foarte neplăcut și frustrant pentru un angajat care și-a petrecut timpul răspunzând la întrebări, și apoi să afle că de fapt nu s-a întâmplat nimic ca urmare a răspunsurilor sale. Acest lucru îi va face pe angajați să se simtă ignorați și neapreciați.
Unul dintre cele mai importante lucruri legate de sondajele privind pulsul echipei este să continui să le faci. Trimite următorul chestionar și observă ce efect au avut acțiunile luate ca urmare a sondajului anterior.
Încearcă imediat și gratuit. Crează un cont