Istoric
Ideea de feedback din partea angajaților nu este una chiar nouă, aceasta apărând în timpul erei industriale de la începutul anilor 1900 odată cu trecerea la un program standardizat de muncă și apariția sindicatelor. Pentru a împiedica potențialele greve care ar fi putut chiar falimenta afacerea, managerii au început să fie interesați de bunăstarea angajaților și să dezvolte procese prin care să colecteze și să analizeze feedback-ul acestora.
Metode tradiționale de feedback
Întâlnirile 1 la 1
Această metodă presupune ca managerul direct să se întâlnească periodic cu fiecare angajat la o discuție de 15-30 minute. Unii angajați nu sunt confortabili cu astfel de întâlniri și pot ajunge să ascundă anumite lucruri importante.
Chestionare pe hârtie
De obicei aceste chestionare sunt folosite pentru evaluarea anuală, sunt foarte complexe încercând să acopere perioade lungi de timp și multiplii indicatori de performanță.
Cutia cu sugestii
În birou este instalată o urnă în care angajații pot lăsa bilete (anonime sau nu) în atenția managerului. Această metodă, fiind una pasivă, impulsionează mai degrabă feedback-ul negativ și nu aduce indicii legate de întreaga echipă.
Beneficii Pulsul Echipei
Feedback în (aproape) timp real
Cu indicatori actualizați în fiecare săptămână, managerii pot lua decizii rapide în timp util.
Crește implicarea angajaților
Cererea constantă de feedback crește nivelul de implicare a angajaților. Un angajat implicat este mai productiv, oferă servicii mai bune clienților și poate aduce inovație în companie.
Dezvoltă o cultură de companie pozitivă
Obiceiul de a oferi și primi feedback este unul sănătos care duce la creșterea atât la nivel individual cât și al relațiilor dintre colegi.
Încurajează retrospecția și introspecția
Angajații vor exersa constant obiceiul de a analiza situațiile cu care se confruntă și sunt încurajați să vină cu propuneri de îmbunătățire.
Măsurarea evoluției în timp
Managerii pot corela evenimente externe sau interne cu fluctuațiile moralului echipei și pot afla indicii interesante care pot îmbunătăți performanța în viitor.
Reamintire constantă ca feedback-ul e apreciat
Prin această metodă de analiză, oferi angajaților un exemplu clar că feedback-ul lor e apreciat și ei se vor simți mai implicați și fericiți.
Unealtă de îmbunătățire a relațiilor
Relațiile dintre oameni se vor îmbunătăți știind că vocea fiecăruia este la fel de importantă și că sugestiile lor sunt ascultate.
Timp rapid de răspuns
Un sondaj saptămânal cu 3 întrebări presupune un timp de răspuns de doar 2 minute pentru fiecare angajat.
Rată mai mare de răspuns decât metodele tradiționale
Dată fiind ușurința de a răspunde, rata de răspuns medie este 80%.
Comparații între departamente
Indicatorii măsurați pot fi folosiți în comparații dintre departamente sau grupuri, putând în acest fel izola și identifica mai ușor cauzele.
Încurajează comunicarea
Folosind un astfel de serviciu se crează un mediu deschis de comunicare, ideile și sugestiile având un traseu scurt de parcurs până la a fi auzite.
Rolul managerului
Introducerea în companie
Pentru ca angajații să ia în serios acest chestionar, managerul trebuie să anunțe în prealabil apariția acestui nou obicei în companie.
Luarea de decizii
Scopul feedback-ului este atins doar dacă există și decizii care să rezolve problemele identificate. Angajații trebuie să vadă constant prin deciziile care sunt luate că vocea lor a fost ascultată, acest lucru crescând încrederea în a răspunde în continuare chestionarelor viitoare.
Întrebări frecvente
Răspunsurile sunt anonime?
Angajații au puterea de a decide când vor să răspundă în mod anonim și când nu.
Pot să-mi creez propriile întrebări?
Sigur, chiar încurajăm întrebările specifice despre anumite situații din companie.
Angajații au nevoie de cont?
Nu, chestionarul pe care-l trimitem se completează pe baza unui link unic primit pe email de către fiecare angajat.
Nu mai amâna!
Fiecare săptămână în care nu măsori fericirea și implicarea angajaților, este o săptămână în care pierzi oportunități.
Creează Cont